Búvártúra beszámoló

Újra a pagi bázisunkon jártunk

Július 20-án ismét útrakeltünk, hogy ellátogassunk a horvát tengerpart egyik gyöngyszeméhez, a Pag szigeten található Simuni Camping Village-be. Itt van ugyanis a Foka Diving nevű búvárbázis, ahova már évek óta rendszeresen ellátogatunk, évente több alkalommal is. Ahogy általában, most is csütörtök reggel indultunk és pontban délután kettő órakor gördültünk be a búvárbázis elé. Az új búvároknak bemutattuk a helyszínt, majd gyors kipakolás után leültünk egy kicsit lazítani a bázistól 30 méterre található kávézó-étterem teraszán. Miután mindenkit átjárt a “végre itt vagyunk” érzés, beosztottuk a csapatokat és el is kezdtünk készülődni. A kezdő csapat egyre jobban izgult, az “öreg motorosok” egyre inkább ellazultak, ahogy közeledett az első merülés kezdete.

A bázisnál lévő csendes öbölben, ahol a maximális mélység körülbel 12 méter, az eddigi három helyett, most már négy kisebb hajóroncs van! Egy 40-45 perces merülés alatt mindet alaposan meg lehetett nézni amihez a vízhőmérséklet is ideális, 24-25 Celsius-fok volt. A csapat technikai búvár része eközben beizzította a scootereket és a bázissal szemközti Maun szigetet célozta meg, ahol többet is merültek a kb. 40 méteres mélység körül lévő, csodálatos lila gorgóniáknál. A bázis másik oldalán, szintén partról merülve, az öbölhöz képest egész más környezet fogadja a búvárt. Míg az öbölben szinte teljesen egybefüggő “füves rét” van, addig itt már inkább a kövek dominálnak, viszont az élővilág gazdagabb. Nagyobb halrajok, rákok, tintahalak és polipok is előfordulnak ezen a részen. Az egyik itteni merülésünket egy a partközelben talált “gigantikus” csikóhal koronázta meg.

A hosszú hétvége folyamán többször is megnéztük az öbölben lévő roncsokat, valamint a kikötő külső oldalán lévő, vízalatti festmény-galériát is. Bizony, itt ilyen is van! Merültünk egy a közeli Vir szigetnél lévő, nem is olyan rég felfedezett, második világháborús roncsnál és a Maun sziget melletti merülőhelyeken.

Összességében nagyon jó kis túra sikerült, a szokásos finom ételek, jó szállás és remek merülések mindenkinek tetszettek.

További képeket Facebook-oldalunkon találhattok és ha már ott jártok — ha nem tettétek meg eddig –, nyomhattok is egy LIKE-ot! Köszönjük!